Časoběžník || Ryan Graudin

by - dubna 16, 2019

Ahoj! Jsem tu s novou recenzí - a to na novinku Časoběžník, která mě zaujala od chvíle co vyšla. Sice jsme moc knih o cestování časem nečetla a ani tohle téma vyloženě nevyhledávám, nicméně jsem fakt ráda, že jsem Časoběžník zkusila, protože to bylo opravdu skvělý! A proto moc děkuji e-shopu megaknihy.cz za to, že mi knihu zaslali a já si Časoběžník mohla přečíst.


Kniha vypráví příběh o Farwayovi - synovi cestovatelky v čase z roku 2354 a gladiátora z roku 95. Celý svůj život touží prozkoumat svou minulost a tak tvrdě trénuje aby se stal jedním z členů Sboru. Jenže když pokazí závěrečnou zkoušku, objeví se neznámý muž a nabídne mu možnost pro něj pracovat. Far se proto nechá najmout na loď, která cestuje v čase a krade na černý trh staré artefakty. Během jedné krádeže na Titaniku potká záhadnou dívku, která je vždy jeden krok před ním a Far společně se svými přáteli zjišťuje, že její tajemství nese osud minulosti, přítomnosti i budoucnosti.



Autorka: RYAN GRAUDIN

Počet stran: 360

Fragment, 2019


Časoběžník překonal má očekávání. Začátek byl sice pomalejší, když autorka popisovala rok 2354 plný nových vynálezů, technologií a odlišného života tamějších lidí, ale aspoň jsem díky tomu daný svět lépe pochopila. Rychle jsem si oblíbila hlavní hrdiny - každý byl úplně jiný, každý měl odlišné zvyky a záliby autorka je podle mě opravdu dobře propracovala. Pak už jsem jen četla a četla a kniha mě bavila stále víc a víc.

CO SE MI LÍBILO:

Kromě ostatního už výše zmíněného se mi líbil autorky styl psaní. Nebyl ani moc jednoduchý, ani moc složitý. Kapitoly se mi četly dobře a nechyběl v nich ani humor. Kniha mě také několikrát opravdu překvapila. Při některých částí jsem doslova musela přestat číst a jen zírat na ty stránky s otevřenou pusou, protože jsem nemohla uvěřit tomu, že čtu správně (což se mi s žádnou knížkou už dlouho nestalo). No a třešničkou na dortu je její obálka, jen se na ní koukněte, je mega pěkná!

CO SE MI NELÍBILO:

Už jsem zmiňovala, že začátek se trochu vlekl. No, a konec pro mě byl zas naopak trošku chaotický. Líbil se mi, hodně (při něm jsem právě měla ten výraz zmiňující nahoře, protože jsem to fakt nečekala) - přišel mi geniální. Jen si přes všechny ty odborné technologie, vesmíry a promíchávání současnosti s minulostí nejsem jistá, že jsem vše úplně stoprocentně pochopila.

I přesto jsem si ale knihu moc užila, protože to bylo zas něco trochu jiného, než běžně čtu.  Časoběžník doporučuji milovníkům sci-fi, ale i třeba těm, co by s tímhle žánrem chtěli začít. Protože přeci jen to má být YA, žádné hard sci-fi.

Knize dávám 4 hvězdičky z 5.

Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji zakoupit zde s 25% slevou.

You May Also Like

0 Comments